Google

Saturday, May 07, 2005

Freelance Worker

uhuh....untuk pengetahuan korang semua ( kalau korang xnak tahu pun..aku peduli aper..) utk beberapa minggu ini aku telah menjadi pekerja part time yg x mengikut etika langsung...patut masuk kije pukul 9 pg...pukul 9 pg tuh la aku br nak gerak dr UM terchenta nii menuju ke tempat kije aku kt Ampang...worse case scenario..pukul 9 br bgn dr tido aku...or worst case scenario...lps pukul 9 pg aku br terjaga dr tido...guling2 n golek2 konon nyer nak bg waras kepala otak utk bgn tido ( tp tertido balik )n pegi kije dlm pukul 10 pg camtuh..hehe..lps tuh plak...suka hati aku jer nak balik kije awal...patut balik pukul 6 ptg...ader jer yg balik pukul 4 ptg la..5 ptg la... konon ikut member balik training bola la..hoki la..since aku pegi ngan member aku...nak xnak..aku kena balik la jugak kan ? kang ader gak yg buat overtime x berbayar nanti kt ampang tuh..hehe..

so aper kije aku sbnrnya ?? ermm...aku kije kt stor buku..nama company tuh Current Law Journal Sdn Bhd ( kot ?? )...antara kije2 yg telah aku lakukan
- memasukkan buku ke dlm sampul surat
- ikat n bungkus buku
- mengira stok buku n mengemas stor
- pindahkan buku dr stor kt ampang ke stor selayang ( part ni la paling azab skali..percayalah )
- cuci2 mata kat area stor tuh smbl isap rokok...
- tido tengah hari yg best waktu kije....
- menyalahgunakan harta benda syarikat..
- melayan budak2 salesmen ( n saleswomen ) menjerit2 pepagi buta kt blakang stor n pasang lagu disko kuat giler pepagi buta( konon buat naik semangat nak gi jual barang la tuh kot ?? )

bercerita psl budak salesmen nii..memula aku pegi kije tuh kan...dengar ada org menjerit2 ..aku ingatkan kt area2 tuh ada tunjuk perasaan ke mende ker...iyer la..pepagi buta dah menjerit2..then ada lak lagu disko dipasang kuat ( smp buatkan aku teringat yg aku dh lama x gi sana )..isk..then diselang seli ngan suara jeritan dan sorak sorai tuh...buat aku pikir ada org memaner tgh layan permainan kotak beracun ker aper ke lak...musykil btol...last2 selidik punyer selidik punyer selidik..skali bebudak salesmen tuh la...macam2 tul dunia..then lately aku gi kije lambat skt...ala2 cam boss la plak gi pukul 11 pg kan..kureng jer..so terlepas la aktiviti2 "ritual" salesman tuh..xtahu la kalau diorang memang ada sembelih kambing hitam tetiap hari ke aper ke..

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
gambar aku tgh tido tengah hari..member aku kt blakang 2 tgh isap rokok agak nyer

Free Image Hosting at www.ImageShack.us
ni laa cth2 buku yg aku kena berhadapan tetiap hari...

tp tuh semua tinggal kenangan dah..skang nii aku dh abes kije...bukan kije aku menyusun buku tuh dh abes...tp sort of diberhentikan kije la..hahhahhahaa..maybe psl aku n geng2 aku kurang produktif kot..tp serius beb aku ckp...giler nak melayan buku2 law nii...buku sebijik2 cam kamus dewan tuh haaaa..tebal nak mampos...lepas tuh nak kena angkut satu set dlm 4,5 buku tuh sekaligus...mana larat beb....aku dah la sekeping nii..ekekkekkeke....kalau aku soh boss aku buat tuh..mau nyer 2 kali ganda aku slow dia nak buat tuh...tp papehal pon...kije sudah abes..payment sudah dpt..setel semuanya...jeng jeng jeng....kira2 duit semua aper....tambah tolak bahagi kali...kuar la total payment aku dlm RM 275..boleh la kan...RM 30 n RM 40 sehari..tuh pon brader yg kira payment aku tuh kira masuk pukul 9 pg kuar pukul 5 or 6 ptg...kalau x berapa sen la aku dpt...hahahhahhaha...

so duit dah ada di tangan...ada sesapa berminat nak ajak aku gi memaner or nak soh aku belanja ?? haha...kem salam la..aku nak bayar utang beb...duit aku dpt nii hanya layak utk bayar duit kredit card Citibank aku jer utk bulan nii...nak joli pon x sempat...

btw...malam jumaat ari tuh gi Zouk ngan fara n azmi..plan nak jumpa amatshah n d'gang ( intan,akmal,acong + dada n her hozmets ) tercapai gak la...first time gi ladies nite kt zouk...giler babi nii crowded..insaf jap...rasa cam xnak pegi zouk dah lepas nii...aku ingat zouk nii selalu crowded time rave jer..skali masa zouk "unrave" lg happening..tp yg best nyer tgk mamat2 dressing la..sorang2 cam 50 cent nii...xtahan tul...siap ada geng cam G-Unit la plak kan...giler ah...lepak kt zouk smp closing..siap ada unexpected incident lak berlaku biler kuar dr zouk tuh..hehe.. nak tahu ker ?? xdpt la jepp...hal private member aku haaaaaaa..... gomenasai !!!